Dekodowanie wielu kanałów downlink GSM jednocześnie!

Witajcie po długiej przerwie.

Po wakacjach przyszły studia a wraz z nimi dużo obowiązków.
Odkryłem ostatnio jednak coś, czym chciałbym się z Wami podzielić.

Dzisiaj pokażę wam jak zrobić to - tylko jednocześnie na wielu kanałach!!

Granicą ilości odbieranych stacji jest praktycznie szerokość pasma podstawowego odbieranego przez odbiornik.
Dla RTL-SDR którego ja używam jest to 2MHz - dla droższego sprzętu będzie o wiele wiele więcej.
Możemy odebrać wszystkie BTSy które nadają w ramach tych 2 MHz.

Oryginalny projekt w gnuradio pozwala nam na odbieranie jednego kanału - należy go przerobić by równolegle odbierał ich więcej. Ja przerobiłem go tak, by mógł odbierać trzy kanały.

Przed uruchomieniem programu należy zrobić research, na jakich częstotliwościach właściwie pracują nośne GSM - należy znaleźć te które leżą jak najbliżej siebie - by w ramach 2MHz się zamykały - w moim mieście najbliższe nośne stoją na 938.000MHz, 937.600MHz oraz 937.400MHz.

W programie najwyższą nośną ustawiamy we "Frequency" 938000000 , a w 2nd channel frequency i 3nd channel frequency wpisujemy odstępy od 938000000 (938 MHz) w dół, czyli 600000(600 kHz) i 400000(400 kHz) - oczywiście dla wybranych przeze mnie kanałów - u Was prawdopodobnie będą inaczej rozłożone.

Oryginalny program jest dostępny na githubie : https://github.com/Oros42/IMSI-catcher
a mój mod tutaj - https://drive.google.com/open?id=1IeXqhTUa1JCaUTm3WdLg-R43vlPza1eK


Polecam uruchomienie programu według instrukcji autora a potem zabawę moją wersją.

Po odpaleniu grgsm_livemon.py i ustawieniu kanałów radiowych, należy uruchomić komendę "sudo python simple_IMSI-catcher.py --sniff --port=4729"
Jak widać odbieramy jednocześnie trzy kanały radiowe! Pierwsze dwie rubryki pokazują TMSI, kolejna IMSI abonenta, dalej jest kraj operatora macierzystego, operator macierzysty, nazwa spółki, kod kraju operatora BTSa, kod operatora BTSa, LAC BTSa i CellID BTSa
Trzymajcie się tam.
Pzdr!

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy projekt, czy możesz objaśnić jak uruchomić twój mod?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty