Jak uczyć się pisania programów - mój przypadek

Cześć!
Ostatnio postawiłem sobie za cel naukę Pythona.
Sam chciałem się za to zabrać od dłuższego czasu, a dodatkowo przez wielu znajomych byłem namawiany :) .
Tobie również polecam, bardzo wygodny język programowania(chociaż niestety ma też swoje ograniczenia).

A że najlepszą metodą nauki jest pisanie praktycznych programów,
to pozwoliłem sobie napisać programik który łączy się z MySQLową bazą danych i ściąga stamtąd dane, które wybierzemy w menu programu.
Skoro już interesuję się telekomunikacją, to postanowiłem, że program będzie ściągał informacje o stacjach bazowych systemu telefonii 2G :D .

Postawiłem sobię serwer PHP i WWW do wygodnej obsługi MySQLa - phpmyadmin i powpisywałem pare przypadkowych danych... Potem trochę zabawy z dokumentacją PyMySQL, ogólne przypomnienie Pythona i... tadaam!
Programik ma zabezpieczenie przed wysypaniem w przypadku wpisania znaku zamiast cyfry...

Tutaj nie chodzi o konkretnie ten program który napisałem.
Ten wpis powstał, ponieważ chcę wam powiedzieć, tak zupełnie szczerze,
że lepiej uczyć się programowania w praktyce - znacznie przyjemniejsze, niż klepanie kolejnego poradnika - wymyśl sobię jakiś program, tylko nie za bardzo skomplikowany i go napisz, tak żeby działał! A potem kolejne i kolejne, aż Ci się skończy wyobraźnia, albo zabraknie czasu!

Dobrej nocy i udanych programów
M.

Komentarze

Popularne posty